Sikeres helyi példák, térségi feladatok

2010. május 27. 09:00 - hanyikur

Az országos konferencián több helyi TDM szervezõdés is bemutatkozott, Eger, Balatonfüred, Debrecen-Hortobágy, és Orfû példája jól reprezentálták, hogy milyen eltérõ adottságok között kell a turisztikai desztinációs szervezeteket felépíteni. A sikeres mûködési modelleket a Turizmus Panoráma magazin hasábjain közelebbrõl is bemutatjuk majd.
A hallgatóság megismerkedhetett az Egert, Egerszalókot és Mezõkövesdet összefogó térségi TDM célkitûzéseivel is. A példa azért különleges, mert térségi TDM-pályázatot egyedül az észak-magyarországi régióban írtak ki, és itt két, a TDM rendszer második szintjét képviselõ pályázat is nyert. Pataki Sándor, az Eger és térsége TDM elnöke hangsúlyozta: nem szolgáltatásokat, hanem élményt kell eladni. Nehéz, de fontos munka a brandépítés, a siker kulcsa pedig a megfelelõ munkaszervezet kialakítása, a szakmai és gazdasági célok pontos meghatározása, és kiemelten a szakképzett munkaerõ. A térségi TDM-nek véleménye szerint az információnyújtás, a marketing és a rendezvényszervezés mellett kvázi tour operatori feladatokat is el kell látnia, úgymint termékfejlesztést, csomagok összeállítását, értékesítést és hirdetési tevékenységet. A szakember szerint az elmúlt évtizedek hibáit – köztük a nemzeti turisztikai marketing elhibázott filozófiáját, az elavult munkamódszereket -  nem lehet számon kérni három hónap után a TDM szervezeteken, legalább egy évig hagyni kell õket dolgozni.

Szólj hozzá!
Címkék: konferencia eger tdm

A bejegyzés trackback címe:

https://itthoneszakmagyarorszagon.blog.hu/api/trackback/id/tr632034832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása