Öko-Park, a Bükk Oázisa Szarvaskőn

2013. május 13. 10:50 - Észak-magyarországi régió

Szarvaskő csupán egy kicsiny falu, de festői szépsége sokaknak ismerős lehet, noha a legtöbben nem tudják, hogy itt forgatták az „Isten hozta Őrnagy úr!” című tévéfilmet. Halljunk most egy első kézből származó beszámolót, amolyan kedvcsinálóképpen.

„Mindenhol jó, de legjobb otthon!” - tartja a közmondás. Szavakkal nehezen írható le a szarvaskői táj szépsége. Családommal és gyermekeimmel csendes helyre vágytunk távol a világtól. Hát itt megtaláltuk.

A Bükki Nemzeti Parkban, a festői sziklák völgyében található Öko-Park első pillantásra észrevétlen volt számomra, mert a diófás park lombjai beárnyékolták a területet. De szemem azon nyomban felcsillant, ahogy megpillantottam a sziklából előtörő vízrengeteg hangját, ahogy az a vízesésből a kerti tóba zúdult.

Csodálatos helyen egy szívmelengető Panzió. Megérkezve az Öko-Parkba csupa kedvesség és szeretet várt. A recepciós hölgyek a ház csipkebogyó pálinkájával üdvözöltek minket. Szemeimmel azonnal észrevettem az előtérben álló gyönyörű cserépkályhát, ami még családiasabbá és otthonosabbá teszi a szállást. Az újrahasznosított papírból készült kartonbútorok is igazolják környezetbarát szemléletmódjukat. Az ajtóból vettük észre Arndoldot és Rudolfot, a „Ház” macskáit, akik dorombolva és farkukat csóválva fogadtak bennünket. Murphyt a „házőrző” kutyust még a parkolóban láttuk, éppen reggelizett. A gyerekek imádják az állatokat így azonnal kirohantak, hogy megsimogathassák őket. A Panzió, mint megtudtuk kisállat barát, a szobákba is bejöhetnek.  Így utólag bántuk, hogy nem hoztuk magunkkal mi is házi kedvenceinket.

A szobák mindegyikének a számokon kívül külön neve is van, mi az akác és dió szobában laktunk. Allergénmentes ágyneműkkel és biomatracokkal felszereltek, mely nem csak kényelmessé, de egészségessé is tette pihenésünket. A szoba erkélyén pihenve láttuk, ahogy a kis piros vasút Szilvásváradra zakatolt.

Kirándulásunk első állomása a szarvaskői várrom meghódítása volt, innen beláthattuk a festői völgyben elterülő települést és környékét. Innen csodálatos látvány tárult elénk. Szarvasokat, őzeket és vaddisznó láttunk az erdőben sétálni miközben a Bükki Nemzeti Park növényvilágát is megismerhettük. Az ízletes ebédünk elfogyasztása – mely helyi pisztráng volt, szinte a „patakból frissen fogva” – után kipróbáltuk a Kalandpark pályáit. Falat és sziklát másztunk, akadályokon mentünk át melyet az élménycsúszás tett még izgalmasabbá. Hiba lett volna kihagyni, a gyerekek még tőlem is bátrabbak voltak. Az esti vacsora csupa helyi alapanyagokból készült, frissen, tökéletesen felszolgálva gyertyafény és zene kíséretében, 1 pohár Bikavér társaságában. A gyerekek házi szörpöt ittak. Vacsora után kedvesemmel frissítő masszázzsal és illó olajos szaunával kényeztettük magunkat, míg a gyerekeknek mesét vetítettek és lerajzolták az első nap élményeit.

Reggel rozsdafarkú madarak énekére ébredtünk. A szoba ablakából kinézve fedeztünk fel a sziklákon egy szarvas fejét ábrázoló rajzolatot, illetve vájatot. Érdekes módon mindez csak a reggeli napsütésben látható, mert akkor a Várhegyről oldalra süt a nap. A nagy szikla közepén kell keresni, a fák tetejénél. A háziúrtól tudtam meg, hogy ezt a „rajzot” korábban még senki nem fedezte fel… Egy újabb bizonyíték Szarvaskő nevének eredetére!

Reggelire várt minket a terülj terülj asztalka. Csipkebogyó teát ittunk helyi bio mézekkel, házi kalácsot ettünk csipkebogyó lekvárral, melyet a Panzió különleges, akácfából kirakott teraszán fogyasztottunk el miközben hallottuk az Eger patak csobogását. Reggeli után a gyerekek lovagoltak, míg minket gyógyteával és házi kecskesajttal kínáltak meg.

A délután a gyermekekről szólt. Kézműves foglalkozáson vettek részt, valamint házi sajtot készítettek. Az est zárásaként meglátogattuk a környék termálfürdőjét, ahol egy igazán jót fürödtünk. Egy újabb ízletes vacsora várt minket, melynek elfogyasztása után nagy meglepetés ért minket. Kisebbik gyermekem aznap ünnepelte születésnapját, mely alkalomra a Panziótól egy csodálatos tortát kapott tűzijátékkal. Igazán megható volt számomra, hogy a szálláshely ennyire odafigyel minden részletre. Még fényképet is készítettek rólunk, melyet később e-mailben is elküldtek nekünk, valamint közösségi oldalukon is közzé tettek.

A következő reggel már a hazautazás napja volt. Reggeli után várt még minket egy frissítő croquet játék a gyerekekkel, majd újra meghódítottuk a szarvaskői várat. A gyerekek még elköszöntek Murphytől és Arnoldtól. Rudi cicát sajnos nem találtuk.

Megkértek bennünket, hogy írjunk pár sort a Vendégkönyvbe. Ez alatt a pár nap alatt annyi élmény érte a családot, hogy nehéz lett volna mondatokba szedni. Így úgy döntöttünk pár soros versben írjuk le, hogy éreztük magunkat.

„Tisztaságot, rendezettséget,

A személyzettől kedvességet,

Bükknek csodás szépségét,

Reggeli 100 féle jó ízét

Mindent, ami szép és jó,

Ezt adta nekünk az Öko-Park Panzió!”

Az aktív- öko - és gasztroturizmus tökéletes egyvelege.

Nagyon ZÖLD, nagyon ÖKO, nagyon IGÉNYES és nagyon KALANDOS a PARK! Az összes szánk mosolyog tőle! Nagyon jó volt minden, viszlát Öko-Park, jövőre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.