Michalkó Gábor és Irimiás Anna munkájaként, Csalódásmenedzsment - új szemlélet a turisztikai célterületek irányításában a turizmusban címmel jelent meg tanulmány a közelmúltban. Az egyre bővülő utazási tapasztalatoknak köszönhetően növekednek a turisták elvárásai, a mérce már nem csupán a szolgáltatókkal, hanem magával a felkeresett turisztikai célterülettel szemben is egyre magasabbra kerül.
Az elvárt szolgáltatás elmaradása vagy az élmény meghiúsulása csalódáshoz vezet. A turizmus piacán zajló rendkívül erős versenyben ma már nemcsak a szolgáltatóknak, hanem a turisztikai célterületek irányítóinak is sokkal körültekintőbben kell menedzselni a látogatók fogadását, hogy elkerüljék, illetve idejében orvosolják a csalódást és annak nem kívánatos következményeit. A tanulmány elméleti keretet kíván nyújtani a turisztikai célterületekkel összefüggő csalódás problémájáról és a menedzsment lehetőségeiről.
forrás: turizmus.com
A tanulmány a turizmus.com oldalán található.