A válság okán drasztikusan visszafogott vagy lenullázott marketing költés jelentősen hozzájárult a szálláshelyi bevételek elmaradásához. A Vendégszerző Kft. által idén február elején 100, 3-csillagosnál alacsonyabb kategóriájú szálláshely között végzett kutatásban a szállásadók közel 2/3-a nem csak külső okokban (válság, konkurencia, árverseny) látja az elmaradó bevételek okait. A válaszadók jelentős része belső tényezőket is megnevez, mint pl. a marketing szaktudás hiányát vagy fejlesztési igényét, és a marketingre fordítható összegek növelését. Mivel a válaszadók 65%-ának jelenleg egyáltalán nincs vagy minimális a marketing költségkerete, az ingyenes vagy alacsony költségvetésből való népszerűsítés és kommunikáció lehetőségeit keresik. Ezért nemcsak a marketing büdzsé növelésében látják a válságból, az árversenyből és a forgalomcsökkenésből való kiutat, hanem marketingtudásuk, és ezzel párhuzamosan a vendégszerző módszerek fejlesztésében is.
Nincs pénz marketingre
Bővebb információ: www.vendegszerzo.hu