Együttműködésre van szükség bormarketingben ahhoz, hogy az évi több mint hárommillió hektoliter forgalmú magyar bor fennmaradjon - jelentette ki Tornai Tamás, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének (MSZBSZ) elnöke pénteken a Budapesten tartott sajtótájékoztatón. Az újonnan alakult Közösségi Bormarketing Kft. bemutatása alkalmával az elnök hangsúlyozta: azért van szükség az együttműködésre a bormarketingben, mert ha a borimport eléri az 50 százalékot, akkor ellehetetlenül a magyar borászat.
A bormarketing szakmai hátterét korábban biztosító Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. felszámolásra került, ezért alakult új szervezet. A korábbi nonprofit kft. a termelők, forgalmazók és szakmai szövetségek tulajdonában volt. A kft. tevékenysége kevéssé volt hatékony, mert a döntésekben nem csak azok vettek részt, akik a marketinget finanszírozták. A most alakult Közösségi Bormarketing Kft. egyetlen tulajdonosa jelenleg az MSZBSZ, amely a termelési mennyiség alapján a termelők felét tömöríti.
forrás MTI