December 9-én, a díj születésének hatodik évében került megrendezésre a Develor Tanácsadó Zrt. „Aranycsillag Tréninghelyszín” díjának átadó ünnepsége. A dijat alapító Develor szakmai partnerével, a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen az 50 legtöbb tréninget vásárló magyarországi vállalat képviselőjét kérte fel arra, hogy szigorú szakmai szempontok alapján jelöljék a díjra a legjobb tréningeknek otthont adó hazai szállodákat. A két kategóriában (3 és 4-5 csillagos) jelölt összesen 50 hotel közül a három-három legjobb szálloda teljesítményét hagyományosan egy-egy díjjal ismerték el.
A díjat 2009-ben megújult formában hirdették meg, az idei évtől Aranycsillag-díjas Tréninghelyszín elnevezéssel él tovább. Emellett kiterjesztették az értékelő szakemberek körét is.
2009-ben a díjat, és az ezzel járó oklevelet a következő szállodák kapták:
Háromcsillagos házak:
Rosinante Fogadó***, Szigetmonostor
Hotel Juventus***, Velence
Gerébi Kúria***, Lajosmizse
Négy- és ötcsillagos házak:
Thermál Hotel Visegrád****, Visegrád
Szent Orbán Erdei Wellness Hotel****, Kóspallag-Nagyirtáspuszta
Mesés Shiraz Hotel****, Egerszalók
A díjakat Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, illetve Pozvai Zsolt, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója adta át.
Niklai Ákos kiemelte, hogy a hivatásturizmus a turizmus legmagasabb fajlagos költésű, meghatározó piaci szegmense, amely a szezonalitás csökkentésének, a szezon meghosszabbításának egyik kitűnő eszköze. Magyarország a hivatásturizmus területén kiváló adottságokkal rendelkezik. A Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Irodája minden évben felmérést készít a hazánkban zajló nemzetközi konferenciákról, amelyből kiderül, hogy a nemzetközi konferenciák legtöbbjének a szállodák szolgálnak helyszínül.
Az MT Zrt. 2010-es marketingtervében megfogalmazott célja, hogy az új szállodákat, a nemzetközi sztenderdnek megfelelő kapacitású helyszíneket, illetve a vidéki konferenciaközpontokat piacra segítse. A hazai szolgáltatók népszerűsítésének érdekében a Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Irodája számos akciót bonyolít le a partnerekkel együttműködésben.
Pozvai Zsolt pedig azt hangsúlyozta, hogy a nehéz időkön még nem vagyunk túl, de 2010 már egyértelműen a kiútkeresés éve. Emiatt az ideinél jelentősen több tréningköltést, és így a szállodákban eltöltött több tréningnapot is vár. Felhívta a figyelmet arra, hogy 2010 vízválasztó lesz a vállalatok számára, eldől, hogy ki lesz a nyertese a válságnak, és ki tűnik el örökre.