Adottságait kihasználva, régiónk turizmusból jól teljesített idén, de jövőre új ötletekre is szükség lesz.
A főszezon lezárultával a szakma már a jövő évre tekint, a 2013-as nemzeti turisztikai marketing tervezésénél a Magyar Turizmus Zrt. kiemelten számít azokra, akikre a legnagyobb hatással van az ágazat alakulása, azaz a szolgáltatókra. Minderről Horváth Gergely vezérigazgató beszélt csütörtökön Egerben.
Kiemelte: a jövőben új médiacsatornákra van szükség: online- és mobiltelefon-alkalmazásokra. Jelenleg ugyanis a vendéget helyben kiválóan látjuk el információkkal, ám elmaradottak vagyunk a tekintetben, hogy miként szólítsuk meg őket.
Szűkebb hazánkról szólva Hidvéginé Molnár Judit, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője elmondta: bár elsősorban belföldileg ismert régióként gondolnak ránk, érdemes nyitni a külföldi vendégek felé. Hogy mindez nem utópia, azt mi sem jelzi jobban, mint hogy a tavalyinál jelentősen több külföldi vendég látogatott Észak-Magyarországra idén júliusban. A térséget kifejezetten szeretik a lengyelek, s mind többen érkeznek Csehországból, Romániából és Ukrajnából.
Észak-Magyarország a 2013-as országos kommunikáció két fontos eleméből veheti ki a részét: a márciustól májusig tartó időszakban az öko- és falusi turizmusból, valamint szeptember-októberben a bor, gasztronómiai és kulturális kínálatával. Előbbi kampány az „ébredés”, utóbbi a „derű” nevet viseli majd. A korábban sikeres akciók, mint a régiónkból indult VizesKEDD, folytatódnak, sőt, akár külföldi piacon is megjelenhetnek.
A tegnapi tanácskozás fontos eleme volt az a kérdezz-felelek, amely során a régió szolgáltatói mondhatták el véleményüket, ötleteiket. Elhangzott egyebek mellett, hogy az egészségturizmus mellett a jövőben – megfelelő kínálat esetén – akár komoly szerephez juthat az egészségügyi turizmus is.
További részletek a Heves Megyei Hírlap pénteki számában
Forrás: heol.hu