Szeptember 29-től a Google Maps nem csupán kibővített tartalommal, Google Térképek néven jelenik meg, hanem adatbázisában megjeleníti a Magyar Turizmus Zrt által üzemeltetett Nemzeti Turisztikai Adatbázis (NETA) szolgáltatóit is. A NETA, a hazai turisztikai szektor legnagyobb adatbázisa jelenleg 26 ezer objektumot tartalmaz - köztük 8800 szálláshelyet, 5000 vendéglátó-ipari egységet, 6000 látnivalót, 1800 szabadidős lehetőséget és ezernél is több eseményt, illetve kiemelt ajánlatot. Ahogy Szűcs Balázs, az MT Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: a NETA nagy előnye, hogy az adatokat folyamatosan frissítik a Regionális Idegenforgalmi Bizottságok, illetve a Tourinform-irodák, és az adatbázisba fotók és videók is feltölthetők.
A NETA „nyers” formájában más külső webpartnerek számára is elérhető, akik akár saját designukat megadva, további nyilvánosságot biztosíthatnak a szolgáltatók számára. A nemzeti marketingszervezet számára más aspektusból is fontos a világ legismertebb keresője, hiszen egyéb alkalmazásait – például a Google Analytics statisztikáit vagy az Adwords hirdetéseket – is használják. A www.itthon.hu oldal idei látogatóinak 57 százaléka (csaknem 600 ezren) érkeztek a Google keresésekből és az MT Zrt képei a Google képkeresőjében is előkelő helyen szerepelnek.
Az MT Zrt. nem első alkalommal fog össze más portállal, korábban már születtek együttműködések a port.hu-val, a borkaland.hu-val és az ongo.hu-val.
forrás: Turizmus Panoráma Bulletin