Az utazási kedv nem csökken, de az anyagi lehetőségek beszűkülnek, és elmaradnak a távoli országok vendégei - fejtette ki a minap dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár egy gyöngyösi fórumon.
A politikus a gyöngyösi főiskolán részletezte a válság turizmusra gyakorolt eddigi hatásait. Elhangzott: korábban is voltak átmeneti visszaesések az utazási kedvben, 2001. szeptember 11., vagy a cunami-katasztrófák azonban viszonylag gyorsan gyógyuló sebek voltak a turisztikában.
- A mai recesszió azonban nem ilyen, a szakemberek általános bizonytalanságban vannak. Csökken a tartózkodási idő, de a jó ár-érték arányú célpontok akár versenyelőnybe is kerülhetnek - vélte dr. Kovács Miklós.
A kiút az államtitkár szerint a Magyarország "márkanév" továbbépítésében, szemléletváltásban, és a környező országok utazóira fókuszálásban keresendő. Az autóval, busszal, vonattal érkezők csoportjára is jobban összpontosít a Magyar Turizmus Zrt.
Emellett fontos a belföldi utazási kedv élénkítése, s bármi is legyen az üdülési csekk sorsa a megszorító csomagok kapcsán, az efféle utazás-generáló megoldásokat a szakma képviselői szerint népszerűsíteni, használni kell.
A statisztikák azt mutatják: egyre több a román, lengyel, brit vendég a hazai szállodákban, a legtöbb vendég továbbra is német, osztrák, illetve amerikai. Eddig minden évben öt százalékkal nőtt az európai országok turisztikai szektora, a krach miatt azonban jó, ha 2 százalékos csökkenésnél kevesebbet kell elszenvednie a szolgáltatóknak. Ez a prognózisok szerint hazánkban akár öt-hét százalékos visszaeséssel is járhat.
A fórumon előadást tartott Sós Tamás, a megyei közgyűlés elnöke is, aki hangsúlyozta: bár most elsősorban a munkahelyek megtartása a cél, a mátrai-gyöngyösi turisztikai fejlesztések folytatása is ösztönzőleg hat a munkahelyteremtésre.
Forrás: heol.hu 2009. március 22.