Kisvasúti nap, avagy a Mátra esszenciája

2014. szeptember 16. 07:36 - A.g.o.r.a.

Szeptember 6-án elindultunk Gyöngyösre, ami többek között arról ismert, hogy a Kékestetőhöz legközelebb eső város. Itt találjuk a Mátra Múzeumot és természetesen Gyöngyi gőzöst és a Mátravasutat is, amiért igazából felkerekedtünk.

A gyerekek imádták a nyitott kocsit

Kicsivel 10 után meg is érkezünk Mátrafüredre, ahol már javában lapátolták a földet az Év Fájának választott mezei juhar csemetére.

Körbenézve az épületek tövében izgalmas erdészeti gépek, lovak álltak, az itthon.hu információs sátrai előtt foglalt helyet a nézőtér, mögötte egy érdekes sínautót lehetett kipróbálni, és tovább haladva mutatkoztak be a hazai kisvasutak.
Kisebb lejtőn kellett lemászni az aktív programokhoz, sajtokat, csemegéket, kalapokat kínáló pultokhoz, a vadászkutya-bemutatóhoz, a kötélpályához és a segway-hez, melyek különösen azért érdekesek, mert a Mátrában található legizgalmasabb programok esszenciáját foglalta össze.

Álljunk is meg akkor és nézzük meg, hogyan kell jól érteni a Mátra esszenciáját.

A Mátrában, mint egy csupa rejtéllyel teli, igazi magas hegységben rengeteg erdő és az erdők között sok-sok apró falvacska, kilátó, erdei szállás bújik meg. Találunk elképesztő vízesést, hegyi patakot, meredek köves ösvényeket - tehát egy igazi kirándulóparadicsom.

Ezt lovagolja meg többek között az Oxygén Adrenalinpark, ahol 230 méter hosszú kötélpályán suhanhatunk végig. A Mátra extrémségei még koránt sem értek véget, mert segway-ezni rendkívül sok és izgalmas épített erdei pályán tudunk. A Hegyi Sportok Bázisa szervezésében például borozgathatunk a remek mátrai fajtákból válogatva, ehetünk helyi termésű mézet, vagy elgurulhatunk a Csóréti-tóhoz ezzel a futurisztikus járgánnyal.

Adri teszteli a terepsegway-t

Ugyanitt olyan borzalmas dologra is felülhetünk, mint a mountaincart.
Ez a nem közlekedésre, viszont hegyről lezúzásra készült eszköz Zsuzsi szerint – aki frissiben kipróbálta - az első 200 méteren „Nem kellett volna”, a következő 200-on „Most meghalok” és a maradék 500 méteren „Dekirály!”. Majd az út végén egyből következik a „MÉGEGYSZEEER!!” Effekt.

Ebben a videóban 00:35-től az Év Utazója is suhant ezzel:

A Mátrában persze lényegesen szelídebb módon is ki tudunk kapcsolódni, ez pedig a túrázás. És ahogy a kisvasúti napon is a két legjobb eszközzel, kisvasúttal és gyalogosan túráztunk. Elhivatottak pedig kerékpárral.

Kisvasutak találkozása Farkasmálynál.
Az se baj, ha itt egy picit leszállunk és elindulunk a pincesor mentén borozgatni.

Mátrafüredről alig félórányira helyezkedik el a Sás-tó, itt lehet csónakázni, romantikázni, lángosozni, sétálni, megmászhatjuk a gigantikus sárga kilátót és a főút másik felén pedig a már említett kalandparkot kereshetjük fel.

Ez itt a Sástó.

Így jutunk el Mátrafüredtől a Sástóra. Nem vészes az emelkedő, vannak, akik kerékpárral tekerik végig a völgyből, szóval csak semmi panaszkodás!

Visszafele viszont sokkal, de sokkal kellemesebb úton, a sárga jelzés mentén térjünk le. Végig erdőben, a főutat elkerülve juthatunk vissza Mátrafüredre. Közben pedig csodálatos panorámában is gyönyörködhetünk.

A kilátó nem ingyenes, de elképesztő, a sárga jelzés mentén pedig kalandos ösvényen, erdei úton és a bokor mögött kibukkanó Mátrában gyönyörködhetünk.

Íme a kilátás

Végső tipp Mátrafüreden: a Fekete rigóban – ami abszolút hozza a hely szellemét – remek borokból fröccsözhetünk, és az éttermi kínálat abszolút hozza a friss hegyvidék ízeit. Ehetünk akár békacombot, de természetesen lesz gomba, pisztráng és szarvas is az étlapon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.