Teltházas évadnyitó konferencia az észak-magyarországi régióban

2013. január 31. 17:35 - Észak-magyarországi régió

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) évindító turisztikai konferenciát szervezett 2013. január 30-án, Mátraházán a Hotel Residence Ózonban.

A rendezvényen több mint 80 szakmai partner, szállodai, önkormányzati és TDM-es turisztikai szakember vett részt. A konferencia célja az volt, hogy a részvevők átfogó képet kapjanak az észak-magyarországi régió turizmusáról, a térség új fejlesztéseiről, termékeiről, a kiemelt projektekről, a következő tervezési ciklus stratégiájáról, továbbá az idei évre tervezett közös turisztikai marketingakciókról.

Az előadásokban aktívan közreműködtek az észak-magyarországi régió turisztikai szolgáltatói, meghatározó képviselői és TDM szakemberei is. A befejezett és folyamatban lévő attrakciófejlesztések témájához kapcsolódóan részletes előadást tartott Garancsi István kerékpározásért és természetjárásért felelős miniszterelnöki megbízott az Országos Kéktúra észak-magyarországi szakaszának fejlesztéséről, amely a jövőben tovább erősíti az egészségtudatos hegyvidéki desztináció öko- és aktív turisztikai kínálatát.

Az észak-magyarországi turisztikai régió a harmadik legkedveltebb úti cél a magyar utazóközönség körében. A KSH adatai szerint a 2011. évi sikeres turisztikai szezon után, 2012-ben további növekedés tapasztalható a régióban mind a vendégek (+4,9%), mind a vendégéjszakák (+5,2%) tekintetében a január-november időszakban az előző év azonos időszakához képest. Az észak-magyarországi régió elmúlt 6 éves teljesítménye a magyar desztinációk, turisztikai régiók körében kiemelkedő mind a belföldi, mind a külföldi piacok vonatkozásában.
Molnár Anita az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője előadásában kifejtette, hogy a pozitív eredmények fenntartása érdekében számos belföldi turisztikai vásáron jelenik meg az RMI 2013-ban is, emellett az Alföld nagyvárosaiban mint kiemelt küldőterületen folytat rendhagyó nagyközönségi kommunikációt az előszezonban.

A felmérések szerint Észak-Magyarországon igen nagy a régión belüli utazás aránya, ezért az RMI a régió nagy turisztikai vonzerővel rendelkező eseményeire is kitelepül, ahol közel félmillió potenciális utazót érhet el. Az MT Zrt. a szakmával közös marketingakciókat is tervez, amelyek keretében on-line kampányokkal, óriásplakátokkal, tanulmányukkal, valamint kiadványok készítésével erősítik Észak-Magyarország turisztikai promócióját. A régió turisztikai szolgáltatói közössége arról is egyeztetett, hogy Dél-Lengyelország felé kíván közös marketingaktivitást kifejteni, melynek koordinálója szintén az RMI lesz.

A Regionális Marketing Igazgatóság emellett 4 nyelvi mutációban készít imázs kiadványokat, szolgáltatói hirdetéseket tartalmazó szórólapokat, továbbá belföldi és külföldi tanulmányutakat szervez a sajtó és az utazási szakma számára.

A tavaszi időszakban az aktívturizmus kerül a kommunikáció középpontjába az „Ébredés” hívószó köré csoportosítva többek között az észak-magyarországi természetjáró, kerékpáros, lovas és egyéb aktívturisztikai ajánlatokat. A Magyar Turizmus Zrt. központi belföldi lakossági kampányáról bővebben februárban számolunk be.
Mindezek mellett az RMI folyamatos online aktivitásokkal igyekszik tovább segíteni a régió turisztikai szereplőinek piacra jutását.
A legtöbb világörökségi helyszínnel büszkélkedő hegyvidéki desztináció vendégforgalma viszonylag erős szezonalitást mutat.
A vendégek nagy része a nyári hónapokban érkezik a régióba. Az elmúlt években, az előszezoni és utószezoni vendégforgalom élénkítését célzó kommunikáció sikeresnek bizonyult, hiszen a trendvonalak egyértelműen a tavaszi és őszi hónapok népszerűségének növekedését mutatják.

Az Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság 2013-ban a belföldi vendégéjszakák +2,5 %-os növekedésére (+32 ezer vendégéj) számít a régió kereskedelmi szálláshelyein. Az egyes térségekben végrehajtott attrakciófejlesztések és szálláshelyfejlesztések kitűnő alapot szolgáltatnak arra, hogy az érdeklődés középpontjában tartsák a desztinációt.

A magát „egészségtudatos hegyvidéki desztinációnak” pozícionáló régió a legnagyobb magán illetve falusi szálláshely kapacitással rendelkezik hazánkban. Az elmúlt években az országos belföldi kereslet 1,3%-os emelkedése mellett az észak-magyarországi régióban 22,9%-kal több vendégéjszakát regisztráltak a nem kereskedelmi, ún. egyéb szálláshelyek.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itthoneszakmagyarorszagon.blog.hu/api/trackback/id/tr105055353
süti beállítások módosítása